Suport als i les joves que tinguin dubtes sobre habitatge durant el confinament

Última revisió 14-04-2020 16:54
14/04/2020

La Generalitat ha editat una guia i ha habilitat un servei d’assessorament sobre qüestions com per exemple les moratòries del lloguer o les pròrrogues de contractes

L’estat d’alarma està tenint una afectació molt important al conjunt de la societat, i un dels col·lectius que ho pateix especialment és el de joves, els quals veuen com perilles els llocs de feina ja de per si generalment precaris i, de retruc, el seu dret a l’habitatge. Davant d’aquesta realitat la Direcció General de Joventut ha pres dues mesures per donar suport als i les joves durant el confinament.

Per una banda, ha editat una guia amb preguntes i respostes per tal de resoldre els dubtes més habituals sobre les dificultats per pagar l’habitatge derivada de l’actual situació Covid19, explicant per exemple que si han caigut els ingressos es pot sol·licitar una moratòria del pagament del lloguer, o bé que si el contracte finalitza properament aquest s’ha de prorrogar fins a un màxim de sis mesos més.

D’altra banda, i per atendre els possibles dubtes de manera més personalitzada, la Generalitat ha reforçat l’assessoria d’habitatge per a joves, que és gratuïta, per orientar les persones joves que tinguin dificultats o no puguin fer front a les despeses de l’habitatge -ja sigui en règim de lloguer com de compra- derivades de la pèrdua d’ingressos provocada per la crisi de la Covid19.

La regidora de Joventut, Ainoa Herrera, ha explicat que “els i les joves ens veiem afectades novament per una crisi i aquest cop no podem patir gran part de les conseqüències. Les administracions hem de donar resposta ràpida a les inquietuds del jovent i ser part de la solució, per evitar precaritzar més el col·lectiu i que es retardi encara més l’edat d’emancipació”.

La guia i el servei d'assessorament volen donar el màxim de suport als i les joves
La guia i el servei d'assessorament volen donar el màxim de suport als i les joves