S'inicia la xarxa de persones voluntàries per atendre necessitats socials

Última revisió 26-03-2020 18:35
26/03/2020

Per fer-se voluntari/a, cal ser major d’edat i menor de 60 anys, i posar-se en contacte amb l’Ajuntament

L’Ajuntament de la Roca del Vallès ha atès una petició ciutadana i ha endegat un projecte de participació i solidaritat per atendre les necessitats socials de les persones vulnerables del municipi durant l’Estat d’Alarma, en especial la gent gran. Es tracta de la xarxa de persones voluntàries, una iniciativa que vol posar en contacte veïns i veïnes solidàries amb persones que tinguin una problemàtica derivada de les mesures de confinament, com per exemple anar a comprar, anar a buscar remeis a la farmàcia, treure a passejar la mascota o fer un tràmit telemàtic.

De fet el consistori, a través dels serveis socials, diàriament truca a tots els usuaris del SAD (Servei D'atenció Domiciliària) i també als de teleassistència per de saber si necessiten qualsevol tipus d’ajuda. També es posarà en contacte amb les persones de més de 65 anys per copsar el seu estat i les seves possibles dificultats durant el confinament.

El consistori posarà en contacte persones voluntàries amb els veïns i veïnes que requereixin ajuda. Així, si necessiteu ajuda o voleu formar part de la xarxa de suport mutu, podeu trucar al 622 829 397 els matins (de dilluns a divendres de 9 a 14.30 h), i al 622 794 711 a les tardes (de dilluns a divendres de 14.30 a 20 h). Per ser voluntari/a cal ser major d’edat i menor de 60 anys, i no estar afectat de cap malaltia cardiovascular, respiratòria, diabetis o ser immunodeficient, patologies cròniques, malalts oncològics, hipertensió, insuficiència renal o conviure amb col·lectiu de risc. De fet l’Ajuntament farà un seguiment continu tant de les persones que sol·liciten ajuda com de les que en presten.

La regidora de Participació Ciutadana, Yolanda Guarinos, ha explicat que “els roquerols i roqueroles som solidaris i compromesos amb el benestar dels nostres veïns i veïnes. Així des de l’Ajuntament vetllarem perquè les necessitats i les ganes d’ajudar es trobin per enfortir la nostra comunitat”.

La importància d’organitzar-se en comunitat

Més enllà d’aquesta iniciativa, és important que els veïns i veïnes us pugueu comunicar per organitzar-vos i ajudar-vos mútuament durant el període de confinament. La Generalitat ha editat un seguit de recomanacions, que trobareu aquí. Us en destaquem dues:

  • Organitzem-nos per blocs de pisos i escales de veïns i veïnes.  Podem organitzar-nos en grups de WhatsApp o amb un llistat de tasques a la porta de l’ascensor o del replà, o qualsevol altra que ens sigui útil. Preguntem si als nostres veïns els cal alguna cosa i mirem si està al nostre abast fer-ho, sempre i en tot cas repectant estrictament les instruccions de les autoritats sanitàries.
  • Organitzem-nos per carrers i fem una micro-xarxa d’ajuda mútua.  Els nostres veïns i veïnes, amb qui compartim el dia a dia, potser tenen necessitats bàsiques que no poden atendre. Compartim el mateix carrer al barri, al poble o a la urbanització.  Preguntem-los si els cal res.  I mirem si està al nostre abast fer-ho.

podeu trucar al 622 829 397 els matins (de dilluns a divendres de 9 a 14.30 h), i al 622 794 711 a les tardes (de dilluns a divendres de 14.30 a 20 h).
podeu trucar al 622 829 397 els matins (de dilluns a divendres de 9 a 14.30 h), i al 622 794 711 a les tardes (de dilluns a divendres de 14.30 a 20 h).