Malgrat que no es pugui fer l’atenció presencial, el personal tècnic continua gestionant la majoria de programes de suport a la ciutadania en un moment d’alta demanda
L’alerta sanitària i les dràstiques mesures preventives decretades pel Govern espanyol estan tenint un impacte important per moltes famílies del municipi. Els serveis socials municipals es troben en un moment d’alta demanda, sumat a que per seguretat no és possible l’atenció presencial, però tot i així continuen oferint suport i programes d’atenció i acompanyament a les persones que ho necessiten. A més, s’estan coordinant amb altres serveis com la Policia Local, l’ambulatori o els seveis d’infància per continuar amb la detecció i seguiment de casos, que ara poden esdevenir d'especial rellevància per la situació de vulnerabilitat i risc en aquests moments d'excepcionalitat.
De fet, s’està realitzant un esforç per atendre els casos de risc prioritaris, per exemple trucant a totes les persones majors de 65 anys de la Roca del Vallès per fer exploració de la seva situació i les possibles necessitats i donar informació. La regidora d’Afers Socials i Famílies, Roser Moreno, ha explicat que “ara més que mai des del consistori hem de donar suport a les persones que més ho necessiten, i preparar-nos per seguir fent-ho un cop s’aixequi la mesura de confinament.”
Pel que fa als programes, es continua prestant:
Totes les persones que necessitin posar-se en contacte amb els serveis socials ho poden fer al telèfon de l’Ajuntament (938 422 016) i a la centraleta que s'ha habilitat al Consell Comarcal del Vallès Oriental telèfon: 93 860 07 06