La sessió ordinària celebrada el 23 de setembre també va tractar diverses modificacions pressupostàries, la pròrroga del conveni de Salut Pública i dues mocions presentades pel grup municipal del PSC.

">

El Ple municipal aborda la reurbanització del carrer del Bosc, la redistribució d'algunes regidories i l'aprovació del DUPROCIM

Última revisió 24-09-2026 17:36
24/09/2026

La sessió ordinària celebrada el 23 de setembre també va tractar diverses modificacions pressupostàries, la pròrroga del conveni de Salut Pública i dues mocions presentades pel grup municipal del PSC.

L’Ajuntament de la Roca del Vallès va celebrar el dimecres 23 de setembre una nova sessió ordinària del Ple municipal. Entre els principals assumptes inclosos en l’ordre del dia hi havia l’aprovació del Projecte Executiu de reurbanització del carrer del Bosc, amb un cost aproximat d’un milió d’euros.

En l’àmbit organitzatiu, el Ple també va tractar la proposta de festes locals per a l’any 2027 i la modificació del règim de dedicació del regidor Raúl Cano.

Una part destacada de la sessió es va centrar en diferents modificacions del pressupost municipal de 2026. En concret, es van portar al Ple diverses operacions de suplement de crèdit, crèdit extraordinari i canvi de finançament.

Entre les modificacions de crèdit més destacades hi havia una dotació de 120.918 euros per al projecte d’instal·lació de plaques solars al Centre Cultural de la Roca i una altra de 490.589 euros per fer possible la construcció de la coberta del camp de futbol de la Roca. 

En canvi, no es va aprovar la modificació de crèdit relacionada amb la campanya «Rasca i guanya», que proposava canviar la partida econòmica perquè la gestió anés a càrrec directament de l’associació de comerciants COR. La proposta va obtenir 9 vots en contra i 6 a favor.

Pel que fa a la seguretat i la protecció de la ciutadania, es va sotmetre a aprovació inicial el Document Únic de Protecció Civil Municipal (DUPROCIM), l’instrument que recull la planificació municipal davant dels diferents riscos i situacions d’emergència que poden afectar el municipi.

La sessió també va abordar la segona pròrroga del conveni d’assistència tècnica en matèria de Salut Pública amb el Consell Comarcal del Vallès Oriental per a l’any 2026.

Durant l’apartat de mocions, el grup municipal del PSC va presentar dues propostes vinculades al pressupost municipal. La primera plantejava transferir crèdit de la partida destinada a la valoració dels llocs de treball del personal municipal per dotar una partida destinada a plans d’ocupació. La moció va prosperar amb 10 vots favorables dels grups de l’oposició i 5 vots en contra de Junts per la Roca. La segona, que sol·licitava diversos informes relacionats amb el pressupost de 2026, va rebre el suport de tots els grups municipals.          

Finalment, el Ple va donar compte de la resolució de substitució de l’alcaldessa per absència, de l’informe de morositat i de l’informe de Tresoreria sobre el període mitjà de pagament corresponents al segon trimestre de l’any. La sessió va concloure amb els apartats habituals de resolucions i informacions d’Alcaldia, precs i preguntes.